Pastasalade met brie en walnoten

Een pastasalade vind ik erg lekker maar kost wat meer tijd om hem te maken. Vaak maak ik zo’n salade dan ook van overgebleven pasta van de avond ervoor, of ik kook eens wat meer pasta zodat ik zeker genoeg heb om er nog een ander gerecht van te kunnen maken. Vandaag maak ik de pastasalade met brie en walnoten.

pastasalade-brie-walnoten-lunchlovers-lekkers-voor-onderweg

Dit heb je nodig voor één salade:

  • 60 gram fusilli (ongekookt)
  • 55 gram roombrie
  • 50 gram ijsbergsla
  • 20 gram veldsla
  • 1 kleine rode ui
  • 10 plakjes komkommer
  • 15 gram walnoten
  • 1 eetlepel azijn
  • 1 eetlepel mayonaise
  • 0,5 theelepel mosterd

Bereiding:

Kook de fusilli volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet af en spoel na met koud water.

pastasalade-brie-walnoten-lunchlovers-lekkers-voor-onderweg

Snij de brie in stukjes. Was de sla en leg apart. Maak de komkommer schoon en snij deze in stukjes samen met de rode ui. Ik heb ervoor gekozen om een halve ui te gebruiken omdat ik hem anders te scherp vind worden. Dit is iets dat je voor jezelf moet bepalen.

pastasalade-brie-walnoten-lunchlovers-lekkers-voor-onderweg

Als laatste hak je de walnoten grof en meng je alles door elkaar in je saladebak. Pak een klein bakje en meng hierin de azijn, mayonaise en mosterd door elkaar. Je kunt de saus nu door je salade mengen, maar je kunt deze ook apart meenemen. Dan wordt je sla niet zo plakkerig.

Tip:

Bij verschillende winkels zijn saladebakken te koop waar een vork en mes in zit. Deze zijn erg gemakkelijk om mee te nemen voor onderweg. Bijvoorbeeld deze van Sistema.

Eetsmakelijk!

pastasalade-brie-walnoten-lunchlovers-lekkers-voor-onderweg

Andere salade? Probeer deze eens!

Een gedachte over “Pastasalade met brie en walnoten

Geef een reactie

