Pistoletje brie

Ja hoi daar zijn we weer! Vandaag maak ik een broodje die ik graag bestel als ik in de stad ga lunchen. De afbakbroodjes in mijn keukenkastje zijn al bijna aan de houdbaarheidsdatum, dus hupte ik gauw naar de supermarkt om de rest van de ingrediënten in huis te halen.Dit heb je nodig voor twee broodjes:

  • 2 pistolets (ik koos voor bruin)
  • brie
  • rucola slamelange
  • walnoten
  • honing

DSC07283

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 220 graden. Snijd de pistolets door midden en bak ze 5 minuten af op een rooster in het midden van de oven. Haal de bovenkant van de pistolets er af (pas op, heet!). Bak dan nog 3 minuten open zodat de binnenkant ook lekker knapperig wordt.

DSC07287

Snijd ondertussen de brie in plakken. Ik heb alleen het voorste stuk van de brie gebruikt. Op de foto zie je hoe je gemakkelijk gelijke plakken kunt snijden. Was de rucola en dep droog met een schone theedoek of keukenpapier.

DSC07292 DSC07294

Haal de pistolets uit de oven, besprenkel met een beetje honing en beleg met brie. Je kunt ook een beetje honing bovenop de brie sprenkelen. Bak de pistolets net zo lang tot de brie begint te smelten en haal dan uit de oven.

DSC07303

Bedek de pistolets met rucola en walnoten.

DSC07304

Deze broodjes kun je natuurlijk meenemen, maar wij vinden ze te lekker om te laten liggen. Daarom eten wij ze op voordat we ergens naar toe gaan.

Eetsmakelijk!

PS Een dag later maakte ik dezelfde broodjes maar in plaats van walnoten nam ik pijnboompitten. Ook erg lekker!

 

 

Geef een reactie

